Wat is een blog?

Een blog is een bericht op een speciaal weblog of op een blogpagina in een website, waarin informatie wordt gedeeld en waar lezers op kunnen reageren. Kenmerkend voor een blog is de regelmaat waarmee het verschijnt. Er zijn professionele bloggers die dagelijks berichten publiceren en andere blogs verschijnen wekelijks of maandelijks.

 

Waarom zou je een blog schrijven?

Er zijn talloze redenen om regelmatig te bloggen. We leven en werken in een kenniseconomie waarin het delen steeds belangrijker wordt. Met een blog deel je kennis. Het verhoogt daarmee de status van je bedrijf en van jou als expert op je vakgebied. Ook genereert een blog bezoekers op je website of bezoekers naar je website als je je blog elders plaatst. Tenslotte worden blogs gewaardeerd door de zoekmachines. Een blog betekent immers nieuwe content op je website. Een blog draagt dus bij aan bijvoorbeeld een hogere Google ranking.

 

Wat zijn onderwerpen voor je blog?

In een blog schrijf je over je interesses of over je vakgebied. Daarbinnen kan je verschillende thema’s benoemen en die weer delen in onderwerpen. Het gaat om inspireren, kennis delen en reacties los maken. Je wil met je blog mensen engageren. Door ontwikkelingen en trends te volgen en daarop in te haken, creëer je een steeds grotere groep lezers. Je kan de onderwerpen belichten vanuit verschillende perspectieven, waardoor je nooit om stof verlegen hoeft te zitten.

 

Blogservice van Studio Contekst

Wat we vaak om ons heen zien, is dat een bedrijf vol goede moed een blog start, om het na twee publicaties te laten verzanden. Jammer, maar ook heel begrijpelijk. Want voor de meeste mensen is het schrijven van een goede, inspirerende tekst geen dagelijks werk. Voor Studio Contekst wel. Daarom bloggen wij voor onze opdrachtgevers. We adviseren bij de keuze van thema’s en onderwerpen en schrijven daarna wekelijks, tweewekelijks of elke maand een blog.

Meer weten over de mogelijkheden of een afspraak maken? [button]