Copywriter in Amersfoort
Een copywriter kan toveren met woorden. Dat is ook nodig, want een copywriter wordt geacht met enkele woorden de aandacht te krijgen, de boodschap over te brengen en het beoogde resultaat te bereiken. Dat vraagt het uiterste van taalvaardigheid, creativiteit en kennis van marketing. Er zijn copywriters die zich volledig hebben toegelegd op het verzinnen van slogans. Bij Studio Contekst treft u de copywriter die ook de rest van de tekst kan schrijven.
Reclametekst of propaganda
Zowel reclame als propaganda hebben als doel om een verandering te realiseren bij specifieke doelgroepen. Bij reclame gaat het om de verkoop van een product of dienst. Bij propaganda gaat het over verspreiden van een mening of overtuiging. Intussen heeft propaganda een vervelende bijsmaak gekregen en gebruiken we liever de mildere term Public Relations, wat het stimuleren van wederzijds begrip betekent. Welke aanduiding je ook hanteert; in alle gevallen maken ze gebruik van slogans, pay off’s en andere pakkende teksten.
Teksten van een copywriter
Wanneer maak je als bedrijf of organisatie gebruik van een copywriter? Dat doe je zodra je tekstuele versterking nodig hebt bij een concept, product, dienst of activiteit. Een copywriter kan met tekst houding en gedrag van mensen beïnvloeden. Dat kan je willen of nodig hebben bij het lanceren van een nieuw product, maar ook bij het communiceren van een grote verandering. Associatie is bij copywriters een geliefde techniek. Het verhaal van een jongetje dat de Elfstedentocht schaatst in relatie tot een pot pindakaas, is typisch het werk van een copywriter.