Wat is content marketing?
Content marketing is het delen van informatie voor marketingdoeleinden. De manier waarop je dat doet en de keuzes die je daarin maakt, leg je vast in de content marketing strategie. Een van de voordelen van content marketing ten opzichte van andere marketinginstrumenten, is de meetbaarheid van de resultaten. Daarnaast zijn de middelen die worden ingezet een stuk voordeliger dan in de traditionele marketing. Wat content marketing vooral vraagt zijn kennis, tijd en betrokkenheid.
Hoe pak je content marketing aan?
Content marketing begint bij de inhoud, hoe kan het ook anders. Wat heb je te vertellen? Welke informatie wil je delen? Vervolgens zul je de doelgroepen goed in kaart moeten brengen. Met deze twee variabelen, kan je een keuze maken in de middelen die je gaat inzetten om met je informatie je doelgroepen te benaderen. Dat kunnen online sociale media zijn, maar ook nieuwsbrieven, internetfora, blogs en whitepapers. Offline kan je denken aan drukwerk, workshops en seminars.
Content marketing pakket
Waar het bij veel bedrijven misgaat, als ze beginnen met content marketing, is de continuïteit. Eén van de kritieke succesfactoren bij content marketing is het op regelmatige basis delen van nieuwe, originele teksten. Dat is niet zo gek, aangezien het niet tot de passie en de core business van de meeste ondernemers behoort.
Studio Contekst biedt relaties verschillende content marketing pakketten, een abonnement waarmee we onze klanten ontzorgen. We stellen samen een content marketing strategie op en maken een planning voor minimaal een half jaar. Wij zorgen dan voor de uitvoering en monitoren ook de resultaten. Meer weten? Klik dan hier.