Copywriter en tekstschrijver in Amersfoort
Wat is nou het verschil tussen een tekstschrijvers en een copywriter? Strikt genomen schrijft een tekstschrijver een tekst met elk mogelijk doel, zoals informeren, diverteren of overtuigen. Een copywriter schrijft teksten met als doel iets te veranderen of in beweging te zetten.
Onze opdrachtgevers willen meestal allebei. Door mensen te informeren over hun producten of diensten, willen ze interesse wekken en die vasthouden om te komen tot een afspraak of een aankoop. Daarvoor heb je pakkende teksten met een dosis marketing nodig en die schrijven wij. Elke dag.
Tekst van een tekstschrijver
In de rol van tekstschrijver maken we mooie verhalen voor onze klanten. We interviewen bijvoorbeeld hun werknemers of klanten en verwerken die informatie in nieuwsbrieven of tot een artikel in een magazine. Ook het schrijven een profiel voor sociale media als Linkedin en Google+ is echt een klus voor de tekstschrijver. Net als een corporate brochure, een jaarverslag of een persbericht ons hart als tekstschrijver sneller laten kloppen.
Tekst van een copywriter
De copywriter in ons wil de lezer aanzetten tot een andere houding of gedrag. Vooral dat laatste. We schrijven altijd richting de ‘call to action’. Als copywriter willen we dat onze opdrachtgever opvalt. We willen aandacht en interesse en als we die eenmaal hebben, schrijven we verder. We bouwen verlangen op. De drang om over te gaan tot actie, is wat de copywriter beoogt met de tekst. Vandaar dat we teksten voor een folder of mailing, maar ook voor websites typisch werk vinden voor de copywriter.
Tekst van Studio Contekst
Als bureau voor tekst en content marketing zijn we van veel markten thuis, maar dat wil niet zeggen dat je ons overal voor kan inzetten. We geven advies over wat je te vertellen hebt en op welke manier je dat kan doen. Je propositie vertalen wij in mooie verhalen en pakkende teksten. We schrijven of bewerken de teksten op je website, zodat de site beter wordt gevonden door de zoekmachines. SEO noemen ze dat. Kortom, alles wat ook maar ruikt naar marketingcommunicatie is typisch Studio Contekst. Maar het redigeren van een handleiding of boek… daar zijn anderen vast veel beter in!