Wat is een goede SEO webtekst?

Wat is nou een goede tekst voor een website die de aan de maatstaven van SEO voldoet en waarvan een lezer geen genoeg kan krijgen? Want goed worden gevonden is één, maar als de bezoeker van de website meteen afhaakt vanwege de inhoud, schiet je er niks mee op. Schrijven voor de zoekmachines levert niet per se goede teksten op. Waar het primair om gaat, is de inhoud. Goede SEO webtekst is een tekst die prettig leest, daadwerkelijk ergens over gaat en waarin de juiste zoekwoorden (keywords) zijn verwerkt.

 

Wat zijn goede zoekwoorden?

Om de juiste zoekwoorden te vinden voor de teksten op je website, kan je jezelf het best verplaatsen in je potentiële klant. Wat zou deze man of vrouw in de zoekbalk van een zoekmachine typen om jouw producten of diensten te vinden? En welke woorden gebruiken je concurrenten op hun websites? Hoe doet de marktleider dat? Deze input gebruiken we bij Studio Contekst voor de keywordanalyse. Daarnaast maken we gebruik van een aantal tools die internet biedt om precies die keywords te selecteren waarvan we mogen verwachten dat die het best scoren voor je website.

 

Wat is een goede tekst?

Of een tekst ook een goede tekst is, hangt van veel factoren af. Inhoudelijk moet een goede tekst beantwoorden aan de verwachtingen van de lezer. Staat er dus in wat je mag verwachten? Daarnaast spelen stijl en vorm een rol bij de waardering van een tekst. Voor webteksten komt daar bij dat internet een vluchtig medium is, waar de aandacht voortdurend wordt afgeleid. Ellenlange zinnen of oeverloze teksten gaan dus niet werken. Kort en krachtig is het credo. Maak veel gebruik van tussenkopjes en interne of externe links. En voor de zoekmachines bestaat elke landingspagina in het ideale geval uit 350 tot 500 woorden.

 

SEO webteksten van Studio Contekst

Bij Studio Contekst zijn we dagelijks bezig met teksten voor websites. Voor nieuwe websites leveren we complete pagina’s kant en klaar aan, inclusief de title tag en de meta tag en de tags voor de afbeeldingen. De keywordanalyse die er aan vooraf is gegaan, wordt aan de teksten toegevoegd. Webbouwers vinden dat fijn, want ze kunnen op deze manier de teksten razendsnel verwerken in de website. Scheelt ze tijd en dus geld.
Voor bestaande websites optimaliseren we teksten of vullen we de website aan met nieuw materiaal. Immers, statische websites waarop niet regelmatig iets nieuws wordt geplaatst, zakken weg in bezoekersaantallen en de ranking van de zoekmachine.

 

Meer weten over de mogelijkheden of een afspraak maken? Klik dan hier