tekstschrijver en copywriter in Amersfoort

Bij een nieuw jaar horen goede voornemens. Met nog ruim een week te gaan, wordt het tijd om ze op een rijtje te zetten. Natuurlijk SMART-geformuleerd, zodat niet alleen jijzelf, maar ook anderen je kunnen helpen om van de goede voornemens goede gewoonten te maken. Het afgelopen jaar heb ik een aantal goede voornemens om weten te zetten in concrete acties… met resultaat! Ik deel ze graag met je:

Doe meer met Linkedin

Van alle sociale media is Linkedin hét business-to-business platform voor online netwerken. Met je profiel op Linkedin kan je zoveel meer dan alleen het online delen van je CV. Ga op zoek naar mensen die bij je potentiële klanten werken. Meld je aan bij groepen die aansluiten bij je vakgebied of marktsegment. En zorg vooral voor een goed profiel met een sprekende foto. Vergeet daarbij niet de samenvatting en de juiste zoekwoorden in je titel! Indien je nog niet goed bekend bent met Linkedin, dan kan delinkedintraining.nl je helpen.

Maak een Google+ bedrijfspagina

Als je een website hebt, wil je ook dat je wordt gevonden. Dat betekent dat je een goede positie wilt verwerven in de resultaten van de zoekmachines, zoals Google. Wat natuurlijk helpt, is een goede website met SEO teksten die zijn geschreven door een tekstschrijver. Wat ook helpt is een Google-bedrijfspagina op Google+ met een vermelding op Google maps. Je kan je klanten vragen om een referentie achter te laten en je dienstverlening te waarderen in sterren. Hoe meer je bedrijf wordt gewaardeerd, hoe meer Google dat weet te waarderen! En het is in Nederland (nog) gratis.

Begin vandaag nog met bloggen

Door te bloggen, werk je aan je expertisestatus, vernieuw je regelmatig de content van je website en draag je bij aan de branding van jezelf en je bedrijf. Met ‘begin vandaag nog’, bedoel ik dat je zorgt dat je notities gaat maken. Dat kan in een notitieboekje, maar ook in je smartphone met een handige app als Evernote. Verzamel alles wat je interessant vindt en gebruik die aantekeningen en kattenbelletjes als inspiratiebron voor je blog. Verwerk in de blogs dezelfde zoekwoorden als je ook op je website gebruikt en verbaas je over het effect. Indien je het zelf lastig vindt om te schrijven, kan je een tekstschrijver om hulp vragen.

Verzend regelmatig een nieuwsbrief

Regelmatig vraag ik ondernemers wanneer hun klanten en prospects voor het laatst iets van ze hebben gehoord. Meestal krijg ik een vragende blik terug in plaats van een concreet antwoord. Toch is het niet zo moeilijk. Met een digitale nieuwsbrief zorg je ervoor dat je in beeld blijft. Je deelt interessante ontwikkelingen in je vakgebied en over je bedrijf en geeft je lezers tips die ze niet willen missen. Je zorgt voor linkjes naar relevante websites en met een ‘lees meer’ laat je de lezer landen op je eigen webpagina’s. Je maakt eenvoudig een nieuwsbrief met Mailchimp of Laposta.

Doe iets leuks met schrikkeldag

2016 heeft een dag extra: 29 februari. Op schrikkeldag is Studio Contekst jarig en wordt het bureau na vier jaar werken eindelijk 1. Wij gaan dus zeker wat bijzonders doen met schrikkeldag en zullen deze feestelijke gebeurtenis aangrijpen om te laten weten dat we er zijn. Zelf kan je dat ook doen. Verbind een speciale dag of gebeurtenis aan een activiteit van je bedrijf en maak het groot of bijzonder. Deel je vreugde op de sociale media en zoek de publiciteit met een goed persbericht.

Veel plezier en succes met je goede voornemens. Maak van 2016 iets bijzonders en als je wilt weten wat er op schrikkeldag gaat gebeuren, laat dan je naam en mailadres achter voor de nieuwsbrief.

2 thoughts on “5 goede voornemens voor meer klanten

Geef een reactie

Your email address will not be published. Required fields are marked *