komkommertijd

De zomer staat bekend als komkommertijd. Vooral de media besteden aandacht aan onderwerpen die anders de krantenkoppen of zendtijd in het nieuws niet halen. Op TV worden oude films en series uit de kast getrokken en op de weg is het rustiger dan anders. Een uitgelezen kans om als ondernemer de aandacht op je te vestigen. Het is gemakkelijker om op te vallen en mensen hebben meer tijd voor je. Hoe pak je dat aan?

Stuur een persbericht

Zoals gezegd besteden de media in de zomerperiode aandacht aan onderwerpen die anders meteen in de prullenbak verdwijnen. Er is minder aanbod, dus zijn de redacties blij met goede persberichten die ze met weinig inspanning kunnen plaatsen als nieuwsbericht. Zorg wel voor nieuwswaarde. Dat kan een jubileum zijn, een nieuwe dienst of innoverend product of een actie die interessant is voor een breed publiek. Voeg enkele goede afbeeldingen toe en verzend het geheel naar de redacties van de bladen die een doelgroep bedienen die aansluiten bij je bedrijf. Vergeet niet je contactgegevens te vermelden voor meer informatie.

Stuur een nieuwsbrief

De zomer is een mooi moment om je hoogtepunten van het afgelopen half jaar te delen met je fans en volgers, klanten en prospects. Maak in Mailchimp, La Posta of een andere applicatie een template aan en deel daarin de feiten, voorzien van aantrekkelijke afbeeldingen. Vergeet niet meteen een voorzet te geven op wat je voor de rest van het jaar van plan bent. Voorzie de berichten van linkjes naar je website waar geïnteresseerden meer informatie kunnen vinden. Deel je nieuwsbrief via sociale media als Facebook, Google+, Instagram en LinkedIn. Het valt vast op tussen alle vakantiefoto’s van je uitrustende concurrenten.

Schrijf een blog of maak een vlog

Op het NOS-journaal hadden ze altijd de zomercolumn. Een geliefd item, waarin correspondenten iets lieten zien van het dagelijks leven in het land waar ze werkzaam waren. Ook als ondernemer kan je delen hoe jij de zomer beleeft. Hoe ga jij om de balans tussen je werk en privé? Maak je meer tijd voor ontspanning of werk je juist een tandje harder in de zomer? Vertel of laat zien waar je mee bezig bent en deel het met je doelgroepen. Zo ben je na de vakantie bij iedereen weer top of mind en kan de business meteen weer vol aan de gang.

Je kan alles zelf doen

Het schrijven van een persbericht, het maken van een nieuwsbrief of het publiceren van een blog of vlog; je kan het allemaal zelf. Gewoon doen! Maar mocht je advies willen hoe je het kan aanpakken of als je een deel van de werkzaamheden wilt uitbesteden, dan kan dat natuurlijk ook. En voor degenen die graag zelf willen gaan bloggen, maar even op weg willen worden geholpen: op vrijdagmiddag 8 september is er een blogtraining in Soest. Ik ben benieuwd wat jou beweegt in de zomer! Laat je reactie hieronder achter of deel dit blog met je netwerk.

Geef een antwoord

Your email address will not be published. Required fields are marked *